Kosanostra Koyak Rabak




[ mickoris saputra ]
[ 20-an ]
[ Bajingan sedang menyemak ]
[ ]

TIADA JUDUL ELOK
Thursday, 14 March 2013 @ 14:56

satu dua tiga empat sebelah kudrat ku melayang
satu dua tiga dan empat sebelah lagi mula bersarang
dua jenis punca kuasa tenaga pesen beralun seludup masuk
empat baris bar berlingkar-lingkar rabak dan random sekali
rabak yang bagaimana itu bagai kau rabakkan seluar jeans buruk yang sudah busuk
barangkali sudah berfangi dan mungkin bersemadi sama itu anai-anai
sistem nervosa aku mula mengorak haluan versi nostalgia
yang ini kali berunsur sedikit paradigma kosanostranya
jarang sekali aku capai tali kasutku dan ikatnya kembali bila ikatannya loss
ini adalah angkara medula oblongata yang beri isyarat tanpa pola
seluar jeans burukmu yang hampir empat tahun jangka hayatnya itu
bukankah ia sudah banyak berjasa dengan mu
sudah pasti dari lunak dan lubuk jiwa mu terbentak satu titik
satu titik jika dihias secara randomise bisa jadi segumpal zarah
zarah yang mungkin jatuh dari titis-titis air merah nadi
calar-balar itu hanya aktiviti amatur
yang bisa dinaiktaraf sama otot-otot fizikalis mu
calar-balar itu yang beri setitik darah hitam pekat berkilat dibenakmu
frasa yang ini adalah berbunyi selamba tiada bergenre
bait-bait yang terselit hanya waktu suka-suka aku bersahaja
secara paranormalisme pantulan ilusi berdiri
aku tenung ke bijik hitam bertitik dua sedalam yang mungkin
barangkali tersembul sebulat nur yang bersuluh melempar sinis
yang itu aku duduk bersila dan tenung bersepah ke langit
tiada usul tiada judul malah tersenyum sinis lagi.



Aku fikir ini tapi tiada judulnya,
Benar-benar tiada,
AmirulKamarul.

Labels: , ,