Kosanostra Koyak Rabak




[ mickoris saputra ]
[ 20-an ]
[ Bajingan sedang menyemak ]
[ ]

KEMBALI KARANG LAGI
Sunday, 30 September 2012 @ 12:47

Kata mula aku tak pasti apa kali ini
Yang mungkin 1 2 3 kini
Atau mungkin bismillah mini
Ingin aku kembali berkarang diri
Tapi aku juga yang lost sendiri
Dimana aku berpijak itu aku tahu
Tapi kemana arah tuju tiada aku menahu
Simpulan aku bergerak selatan utara
Itu adalah aku mencoret langkah perkara
Aku hilang tumpuan, masa, dan kerja
Mungkin itu semua cuma kata kerja
Separuh bulan aku berutara
Idea fiucer belum lagi keudara
Ini kerna masihku kaku
Ini kerna masihku kedu
Ini kerna masihku kelu
Biarkan berderhaka seperti Jebat
Yang pentingnya tetap berdaulat
Mungkin bergaya bak si permaisuri
Gayanya lenggok tiada bak Taming Sari
Empat baris diatas ilham si Idola
Aku berkarya bak hayunan si Din Biola
Ceritanya mudah tiada tahu sila bertanya
Dari pertamanya alif dan hujungnya Ya
Bermulanya satu dan akhirnya sifar
Penghujungnya layu sudah mula mekar
Ingin bina binaan yang baru
Aku takut harus di pecah dulu
Lumrah alam semesta di kepala
Cipta yang baru singkirkan yang lama
Ini aku kembali bernyawa semula
Akan ku curah idea rasa segala
Dalam versa ringkas berima
Aku luah harap semua terima.



Gaya bebas satu malam,
AmirulKamarul

Labels: