Kosanostra Koyak Rabak




[ mickoris saputra ]
[ 20-an ]
[ Bajingan sedang menyemak ]
[ ]

CONFESSIONIATION ABSTRACT BELIEVER
Friday, 23 September 2011 @ 06:11



Saat mataku terkulai layu
rebahan aku jatuh terus menerus
dua masa yang lalu kita riang berkata-kata
lalu terputusnya isyarat tiada bernada
sepi sekam dunia sementara
aku lincah menggerakkan langkahan tubuhku
memandang melihat lalu meraba-raba
seolah sibbuta ingin mencapai sesuatu
tapi duka yang ternyata
kelupaan aku mengimbau aku ke hening pagiku
sememangnya aku terlupa
terputusnya bengang serupa geram meresap ke kusut kepalaku
apa boleh ku ikhtiarkan lagi
peluang hanya disitu sahaja
bersyukur juga aku walau hanya sementara minit jua..

Deja Vue aku itu tadi
aku muhasabah sejenak seketika
seperjalanan aku terdodoi akan terlena
seringkali personaliti kau menghantui aku
entah mengapa demikian rupa
aku juga bingung tiada mampu aku carutkan
lenaanku acapkali disergah oleh igauanmu
ia juga berulangkali bukan hanya sekali cuma
ayuh bangkitanku berpusing-pusing sistem otakku
bicaraanmu ulangan masa sebelumnya
berbisik sayup-sayup tepat di gegendangku
membikin konsentrasiku digegar sekotak speaker yang berkuasa tinggi wattsnya
lanjutan bingungku bertambah
pabila aku terdudukkan sejenak
lamunan aku hanya sendirian belaka
mengapakah manusia itu adalah engkau wahai dian sastro widuna?
serupa pangkal ke hujung kujurku
aku bingung tiada kata bagi mengulasnya
terngiang akan imbasanku sejenak
nyanyian sang pipit dan sang merpati pesanku
pabila pipit mula berasakan kasih dan sayang
lalu hati juga yang dikirimkan kepada merpati putih
irama sejoli itu
sememangnya sengaja aku lontarkan kepada dian sastro widuna itu
oleh karena hantaran ruangan kau yang baruan saja
perdengarkanlah tiupan dua sejoli itu
amatilah singkapan setiap barisnya...

bunyian hati oleh,
AmirulKamarul

Labels: