Kosanostra Koyak Rabak




[ mickoris saputra ]
[ 20-an ]
[ Bajingan sedang menyemak ]
[ ]

EXTRACTION EIGHTEEN
Thursday, 4 August 2011 @ 10:59



Lapan belas tahun
cukup aku berumur
aku tak pernah merancang
aku tak pernah meminta
apa yang jadi
aku cuba hadapi
aku cuba harungi
mana yang membuang aku
aku buang juga jauh jauh semahunya
mana yang mengutip aku
aku cuba menyimpan sebaek mungkin
masa,
cuma masa yang aku perlukan
lama atau sekejap
itu terpulang pada diri aku sendiri
aku harap ia tak begitu lama
dan tidak juga begitu kejap
sampai nanti aku menanti..

Hari lapan belas aku
jatuh pada ramadhan agustus
bulan yang penuh dgn rahmat
di minggu yang pertama ini
aku seolah dapat merasakan
rahmat itu rahmat kurnia tuhan yang maha esa
tapi itu hanya suatu yang tak kepastian aku
pada mereka yang mengucapkan hari lapan belas aku
berjulung julung aku ucapkan
terima kasih
tidak aku meminta apa pun
cukup sekadar ucapan
aku amat hargainya sampai ke hujung dunia
itu sudah memadai
dari mendapat apa apa
itu aku tidak mahu
tapi jika diberi aku terima seadanya
secuma aku harga mereka itu..

Labels: