Kosanostra Koyak Rabak




[ mickoris saputra ]
[ 20-an ]
[ Bajingan sedang menyemak ]
[ ]

UNBREATHELESS DECISION
Wednesday, 13 July 2011 @ 09:07



Ohh tidaktidaktidak dan tidak!
rambut,
aku terpaksa potong engkau.
tapi mengapa?!
tidak bolehkah tanpa untuk potong rambut?
mengapa perlu?
tidak mengganggu sama sekali pun.
aku tidak mengerti sama sekali.
cisss..
berani berani mereka mengatur prosedur sebegini rupa
aku tidak berpuas hati
ada juga aku beralih ke jepun atau korea
disana lebih enak ku rasa
tidak perlu untuk ku memotong rambut untuk kerja.

tidak bolehkah tanpa memotongnya?
tidak mengganggu kerjaan itu pun
bukankah rambut adalah segalanya?
(bagi akulah)
aku tidak sanggup untuk menggadainya
penat lelah aku menjaga dan membelanya
mengapa perlu di buang saja?
sanggulkan saja sudah bisa bukan?
itu kemas juga namanya.

Prosedur?
sejak bila prosedur sebegini di keluarkan?
aku seakan tidak berpuas hati
mengapa?
cissss,
keparat punya prosedur
malaysia terlalu cerewet dalam memilih pekerja
kononnya bersih?
hak tuihh lah bersih
takdenya bersih
perhimpunan bersih dah habis dah.
tamat!

tapi,
malaysia tetap tidak bagus
mengapa?
lihat saja sendiri
berbagai harga telah meningkat di pelusuk dunia
mengapa sedemikian rupa?
tidak boleh kah biar saja ia tetap?
mahu meniti pasaran dunia global kah?
mahu setaraf amerika syarikat kah?
tidak sedar kah melayu dengan orang putih tidak sama?
lihat saja kulit sudah nyata berbeza nya.
mata wang US dolar dan RM malaysia pun juga berbeza.
ingin sama seperti mereka?
mengapa?
mereka kaya raya?
itu yang di inginkan?
tuihhh
tak bawa ke mati pun.
fikir lah,
ramai yang bijak pandai juga menggangur
apa kan lagi yang tidak pandai itu.
usah di fikir mereka yang berkualiti tinggi saja
fikirkan juga mereka yang ber IQ rendah ni jua.

masalah ternyata cerita tentang rambut
aku ni menyasar ke mana pun tidak tahu
hal negara pulak dikaitkan
syail lah! tuiih

beremosi sati,
Amirul Kamarul

Labels: