Kosanostra Koyak Rabak




[ mickoris saputra ]
[ 20-an ]
[ Bajingan sedang menyemak ]
[ ]

MINDS IS ON VINTAGES
Saturday, 9 July 2011 @ 13:41



aku punyai citacita sendiri
aku punyai cerita sendiri
aku punyai rasa sayang sendiri
aku juga punyai rasa rindu ku sendiri
tapi rindu dan sayang ku padamu
tiada juga pernah terpadam walau setitik air puteh
saling tidak pernah tumpah sedikit pun
bukan aku tidak mencuba pecahkan ruyung itu
tapi aku tidak mampu mendaki langit untuk berlari
tak mampu mengubah sekepul awan puteh
untuk di jadikan bentuk namamu
supaya terpampang jelas untuk kau lihat
dengan mata kepala kau sendiri
bahawasanya itu yang aku rasa
dari pertama kali aku mencuri perasaan jiwa kau..

bantulah aku wahai dikau
jika dikau terdengar akan jeritan tanpa suaraku ini
bantu lah aku harap aku
bantu aku untuk membina rasa benci pada kamu
bantu aku untuk kau dan aku
aku merayu seribu batu
aku merayu tinggi kayangan
aku merayu dalam lubuk hati ku..

setulus ikhlas aku ini
tidak pernah untuk aku tercuba ukir akan
perasaan benci dan hina akan kamu
sejujurnya aku tiada mampu untuk mencipta satu pun
aku menantimu dalam penantian dilema aku sendiri
tanpa pasti ia hanya sebuah mimpi yang nyata
terukir di lena tiupan lubuk ini
seribu tahun pun takkan memungkinkan
jika penantian itu satu ujian..

untuk di cerita
terlalu lama ujian yang di tala kan oleh kamu
aku tersepit sendiri
aku buntu sendiri
aku ego tanpa pasti
aku tahu itu yang terlunjur dipersoalkan
sekilas pandangnya
tiada kau nampak pada pandangan aku
aku tiada lagi mahu di uji kaji
mengapa kau mengetuk kayu yg seumpama batu
tidak boleh sajakah bagi kau
untuk mengutip aku tanpa soalan
dan simpan ku dalam tas perhiasan mu
untuk selama mungkin?
aku tidak terdaya
selama hampir tiga umur ku
itu terlalu lama bagiku
saat yang tidak mungkin merubah hati aku
walaupun yang hadir itu seputeh salju
yang mungkin di utus oleh bidadari bersayap puteh
ini aku putik untuk kau
dari silam umur ku
ku harap kau akan dan memnungkinkan untuk menterjemahkannya...


Carikan oleh,
Amirul Kamarul

Labels: