Kosanostra Koyak Rabak




[ mickoris saputra ]
[ 20-an ]
[ Bajingan sedang menyemak ]
[ ]

DARKNESS ENLIGHTMENT BRIGHTNESS
Tuesday, 24 May 2011 @ 02:20



disaat aku terang menderang
mampu semuanya untukku memandang
pelbagai corak segi kreatifnya
setiap sudut yang berimaginasi pasti nyata
aku membayangan sekerlipan
seolah sebuah wajah di tatapanku
siap sediaku amatinya
satu persatu akan ku menerokainya
disaat terang yang mewarnai pandora
aku imaginasikan sabuah wajah
yang tak mungkin akan ku lupa acapkalinya
sebuah rupa bentuk yang menanam murni
sejati penuh bakti tiap kali itu
yang mampu mungkin mengukir seukir lemparan
seukir lemparan yang tulus kekal abadi
merajai masa hari dan tiap detiknya
alangkah indahnya jika ia kekal nyata berterusan..

Disaat kelam mulai gemerlapan
bayangan yang kian merindui akan suapan
bayangan yang kian samar menghilang lenyap
di ketika itu detik kelamku bermula
penderitaanku diselami gemerlapan tiada kata
hanya gelap yang tercipta sahaja
tiada apa yang mampu ku ukir darinya
tiada lagi samar-samar bayangan
hanyaa hitam pekat yang terpalit diam kata
mampukah untukku ukir imaginasi?
mampukah aku amati bayang wajahmu lagi?
mampukah aku menerokainya lagi?

sebuah wajah hilang dan tiada lagi gantinya
tiada lagi bayangan sedemikian kala
disaat gelap mula menguasai sejurus minda
aku mengharapkan kehadiran bintang yang terang
tiada lagi bayang imaginasi
tiada juga perluaku bersendirian sendiri lagi
tiada lagi aku menyepi seorang diri
mengharapkan kau setia disisi
hingga ke akhir hayat nanti

akan tetapi..
mimpi hanya tinggal mimpi
kelam hanya gelap yang datang
yang pasti tiada di paranoid realiti...

Calitan si paranoid,
Amirul Kamarul

Labels: