Kosanostra Koyak Rabak




[ mickoris saputra ]
[ 20-an ]
[ Bajingan sedang menyemak ]
[ ]

TAKE WHAT IT TAKES
Friday, 15 April 2011 @ 12:24



Di sudut sebuah persada
Terlihatku akan terang
Terpancar oleh spotlight putih
Dari pelbagai sudut serata
Ramai kelihatannya yang melepak
Ada yang bersama semuka
Ada juga berdua sama gembira
Perlukah aku menonton drama indah sebegitu?
Aku pun berpaling lalu pergi...

Disebuah permandangan lain
Aku tertarik oleh sebuah telatah
Gemersik dua mereka terbahak
Aku merenung penuh sensasi
Kepelikan melanda bermula
Indah ke perbualan terkata?
Entah lah untukku mengata...

Terlihat aku akan payung besar
Berbagai jenis seraka warna
Pelbagai juadah di peraga
Beragai air berlainan rasa
Turut tersiadai rata
Duduk melukut sejenak
Memutar belit pemikiran
Bagi membuat keputusan
Sebentar aju pikirkan ia...

Terlantar pada kerusi plastik
Terbentang jua kayu meja
Yang beralaskan kain rata
Duduk rileks bersahaja
Dilempari angin angin malam
Menusuk masuk ke kulit mulit
Terasa hingga ke akar nervosa
Aku mula melilau kemari sana
Terfikir akan dunia yang berbeza
Bagaimana mereka bersama?
Tolak ketepi aku tak peduli lagi...

Secangkir nescafe tarik sebagai sajian
Aku menghirup aroma kopi itu
Buih buih hasil dari tarikan nikmat
Terpana di penghujung hidungku
Yang di muat turun oleh nescafe tarik itu tadi..
Indah aromanya yang tidak terperi
Tak sabar untukĀ aku nikmati lagi
Hingga ke akhir hujung lumayannya
Layanannya terpampang di peringatanku
Akan keenakan secangkir nescafe tarik
Ahhhhhh...helaan ku kepuasan menikmati...
Setiap tegukan aku amati nyaman kini
Itulah dia puas yang terpancar indah
Dari secangkir nescafe tarik.

Dengusan oleh,
Amirul Kamarul

Labels: