Kosanostra Koyak Rabak




[ mickoris saputra ]
[ 20-an ]
[ Bajingan sedang menyemak ]
[ ]

INOVASION READING-NESS
Thursday, 31 March 2011 @ 13:52



tertutur satu ucapan
yang tidak bisa aku ungkapkan
tuturan demi tuturan itu
hanya mampu diungkap
melalui jiwa yang pudar dalam kehadiran
cebisan demi cebisan tuturan itu
timbul akibat kuatnya harapan
akan tetapi hanya tinggal angan semata mata
susah sangat kah mahu menyusun sepatah kata
agar bisa untuk di tutur selancar nya?
pffffft~
penat sudah memikirkannya
namun tiada jua daya aku sendiri
lemah longlai rupanya diri ku ini...
baru ku tahu bahawasanya
aku sukar untuk menerima mereka mereka
akan tetapi mengapa? mengapa?? dan mengapa???
tertanya tanya aku sendiri
persoalan terus menjadi topik utama
topik yang akan selalu di bicara sendiri
berbicara sesama sendiri
akan memikirkan penyelesaiannya
tapi dimana?!
mulanya untuk aku membaca
dan lebih untuk membaca
seperti waktu dahulu yang sering
sering aku lakukan sebagaimana pun
aku menghadap sebuah buku
dengan begitu kusyuknya
tanpa menghiraukan persekitaran yang berubah...


caretan oleh,
Amirul Kamarul

Labels: