Kosanostra Koyak Rabak




[ mickoris saputra ]
[ 20-an ]
[ Bajingan sedang menyemak ]
[ ]

POINTED DIMENSION
Wednesday, 30 March 2011 @ 14:07



hari ini malam yang melanda pagi
pagi yang melanda akan subuh menjelma
di hening sunyi sepi
tika semua orang masih melayang
jauh entah ke mana hala tuju
roh roh keluar dari tubuh
belayar jauh dari jasad masing masing
melayari masa hadapan
yang mungkin jauh beribu batu
tidak pernah terfikir dimana hala tuju nya
pabila tiba masanya sendiri
tersedar jua sendiri
akan masa roh keluar dari tubuh itu
melayang sebentar fikiran memikirkannya
apakah benar mimpi adalah kenyataan akan datang
atau petanda di hari kelak?
termanggu memikirkannya sejenak...

tika kali masa mengundang hari
berdetik di hati akan masa itu
dimanakah aku sementara ini?
seakan pernah aku menjejakkan kaki
di perhentian ini...
jangkauan masa memutarkan kembali
berpusing kembali putaran dunia
mencari dimana permulaan yang tiba
aku pasrah di persekitaran yang rata
apakah ini percobaaan semata-mata?
fuhhhhhhhh~
mengeluh aku sendiri
melihat langit yang terbentang luas dan nyata
alangkah indah nya jiwa jika
dapat berenang renang di permukaan
kepulan kepulan awan putih yang berbagainya..

sepertinya aku terpandang akan
sekepul awan yang berbentuk
menarik dan istimewa mungkin
akan tetapi ingin juga aku mengambilnya
menariknya dari permukaan langit biru
yang terbentang luas permukaannya
nampaknya menarik dan mengiurkan hati
menarik narik perasaan ini
untuk merenung akan lebih lama lagi
semakin di tenung semakin lama
ahhhhhhhh~
terasa akan kegeramannya melanda
melihat saja apa kan daya aku
cisssss~
persis dihati meluahkan cebikan
segumpal perasaan pasrah mula mengotai jiwa
aku tersenyum sendirian melihatmu dari jauh...

coretan lembayung,
Amirul Kamarul

Labels: